چگونه برای کالا و خدمات خود بازاریابی کنیم؟ (5 رکن اصلی بازاریابی)

 

زیربنای اصلی هرگونه توسعه و پیشرفت در فضای کسب‌ و کار، بر محوریت استراتژی‌های هوشمندانه بازاریابی به کمک مشاوران متخصص بنا شده است. بازاریابی ابزاری برای ارتباط‌ گیری با مشتریان فعلی، ارتباط سازی با طیف وسیعی از مخاطبان بالقوه و گسترش پایگاه مصرف ‌کنندگان به شمار می‌رود. برای دستیابی به جهشی مؤثر در درآمد و ایجاد انگیزه‌ای قوی برای خرید محصولات یا خدمات، تدوین یک برنامه بازاریابی جامع و فراگیر که تمامی ابعاد فعالیت‌های تجاری را در بر بگیرد، امری ضروری می باشد. این رویکرد سازمان‌ یافته می تواند سهم شما را از بازار افزایش ‌دهد؛ همچنین با تعامل مؤثر و هدفمند، تضمین ‌کننده بقا و رشد پایدار در محیط رقابتی امروز است. اگر قصد دارید درباره بازاریابی، انواع روش ها و ارکان اصلی بازاریابی آشنا شوید و گام به گام برای کسب و کارتان استراتژی بچینید، در ادامه با ما همراه باشید.

بازاریابی چیست و چگونه بازاریابی کنیم؟

بازاریابی چیست؟

 

امروزه بازاریابی در جهان کسب ‌و کار، نقشی فراتر از فروش محصولات یا خدمات ایفا می‌کند و یک نظام هدفمند و جامع از راهبردها و اقدامات حساب ‌شده می‌باشد؛ به همین جهت به بنگاه‌ها این قدرت را می‌دهد تا با تمرکز بر جلب رضایت و وفاداری مشتری و ضمن افزایش چشمگیر میزان فروش و سودآوری، جایگاه رقابتی خود را در بازار تثبیت نمایند. در حقیقت این فرآیند، مدیریتی بر ایجاد و حفظ روابط بلند مدت و متقابل میان عرضه و تقاضا متمرکز است؛ همچنین به طور مستقیم، مسیر تدوین استراتژی‌های کارآمد را هموار می‌سازد و علاوه بر تضمین مزایای مالی، بینش‌های عمیقی از پویایی‌های بازار و رفتار رقبا برای تصمیم ‌گیری‌های کلان سازمانی، فراهم می‌آورد.

 

5 رکن اصلی بازاریابی


 توجه داشته باشید که در مسیر بازاریابی، لازم است که ارکان مهم آن را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.
1.    تولید: همان طور که می‌دانید برخی از مصرف کنندگان و خریداران، دسترسی آسان و قیمت مناسب را در تهیه محصولات در نظر می‌گیرند؛ اما این امر موجب می‌شود که شرکت ها و تولیدی ها بر روی این دو عامل تمرکز کنند و مواردی مانند نوآوری، کیفیت برتر و استانداردسازی را در تولید نادیده بگیرند و از اهداف استراتژیک بلند مدت خود دور شوند.
2.    محصول: با در نظر گرفتن این رکن اساسی، کسب و کارها باید در کنار تولید، به فکر افزایش کیفیت و عرضه محصولات باشند؛ زیرا مصرف کنندگان از محصولاتی که دارای کیفیت، کاربری مناسب و نوآوری هستند، استقبال می‌کنند.
3.    فروش: با توجه به این رکن، ممکن است تمرکز اصلی مدیریت صرفاً بر افزایش حجم فروش و عرضه اقلام تولید معطوف باشد. شایان ذکر است که در این نوع از استراتژی های فروش که تنها به تبلیغات متکی هستند، چالش ها و مخاطرات بسیاری وجود دارد.
4.    بازاریابی: به کار گیری اصول مارکتینگ حرفه‌ای، مستلزم شناخت عمیق نیازهای بازار و طراحی محصولاتی است که بتوانند در مقایسه با رقبا، رضایت بیشتری را برای مصرف کننده فراهم کنند. در این رکن مهم، تمرکز اصلی مدیریت باید بر روی اولویت بخشی به مشتری، درک تقاضاهای او و خلق پاسخی متناسب با نیاز بازار باشد.
5.    بازاریابی اجتماعی: در رکن پنجم از مارکتینگ، اولویت اصلی باید خلق ارزش، تامین رفاه مشتریان و جامعه باشد؛ به همین جهت باید در راستای حفظ سلامت، توانمندری نسل های آینده و رفع نیازهایشان باشد.
بهتر است بدانید که گروه صنعتی پویا صنعت مبدل همواره تلاش می‌کند تا با بهره گیری از جدیدترین شیوه های جهانی و تجربیات ارزشمند، یک نقشه راه مطمئن و استراتژی صحیح برای رونق کسب و کار و سرمایه گذاری شما عزیزان ترسیم کند. هدف اصلی ما در پوصام، راهنمایی شما و آموختن بهترین و کارآمدترین استراتژی است تا بتوانید حداکثر بازدهی و بهره وری را از سرمایه های خود کسب کنید.

 

نکات مهم در بازاریابی محصولات


مهم ترین نکات مارکتینگ عبارتند از:
1.    حفظ نظم و انضباط در مسیر و ثابت قدم بودن
2.    بهره گیری از مشاوره تخصصی برای چیدمان استراتژی
3.    سرمایه گذاری برای آموزش و توسعه مهارت ها
4.    یادگیری از تجربیات دیگران و شکست ها در مسیر بازاریابی
5.    داشتن اعتقاد قلبی به ارزش و کارایی محصول یا خدمت
6.    هماهنگ سازی اهداف فروش و بازاریابی

 

بازاریابی بدون کالا: ستون اصلی بنای تجارت و مارکتینگ

 

پیش از هر گام عملی در راستای تولید محصول، لازم است که با یک بررسی دقیق و سنجش تمامی جوانب، بازارها و فضای رقابتی هدف را به درستی شناسایی کنید. این اقدام بسیار مهم و ضروری به ترسیم یک چشم انداز منطقی از آینده محصول، سنجش میزان پتانسیل موفقیت و امکان پذیری یک ایده کمک می‌کند. اجرای این رویکرد، یک سپر دفاعی در برابر ورود به سرمایه گذاری های پر مخاطره و اتلاف منابع می‌باشد؛ همچنین مسیر بهینه سرمایه گذاری را که در آن تعادل درستی میان اشتیاق و حداکثر بازدهی مالی برقرار است، مشخص می‌کند.

 

مراحل بازاریابی و فروش (5 گام مهم در چرخه بازاریابی)

 

گفتنی است که بازاریابی و فروش محصولات تولیدی یا خدمات، یک چرخه پویا و متداوم است که موفقیت کسب و کار را رقم می‌زند. چرخه بازاریابی و فروش دارای مراحل 5 گانه زیر می‌باشد:
1. درک و شناخت بازار، حجم تقاضای واقعی، سنجش خواسته و نیازهای مشتریان 
2. تعیین اهداف و تدوین و طراحی یک نقشه راهبردی و استراتژی اصولی به کمک افراد متخصص
3. طراحی و تدوین برنامه بازاریابی جامع برای اثر بخشی و کسب رضایت مشتریان
4. ارتباط سازی هوشمندانه، ایجاد رضایت و وفاداری عمیق در مشتریان با ایجاد ارزش ملموس و با کیفیت
5. توجه به ایجاد ارزش متقابل و تبدیل آن ها به نیروی تبلیغاتی قدرتمند و رایگان برند
لازم به ذکر است که مشاوران ما در گروه صنعتی پوصام، با تدوین کارآمدترین برنامه استراتژی و با در نظر گرفتن نکات و گام های مهم در بازاریابی می تواند شما را در دستیابی به بالاترین درجه موفقیت همراهی کنند؛ بنابراین، شما عزیزان می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید و از دانش متخصصان ما بهره مند شوید.

 

تدوین استراتژی بازاریابی با پوصام

 

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، تصمیمات مالی هوشمندانه بر آینده کسب و کار تاثیر به سزایی دارد. ما در پوصام، به شما کمک می‌کنیم تا:
1.    فرصت های سرمایه گذاری واقعی خود را بشناسید.
2.    کسب و کاری سودمند انتخاب کنید.
3.    بهترین تجهیزات و ماشین آلات را خریداری کنید.
4.    با تدوین استراتژی و برنامه ای دقیق، به بازاریابی، فروش و پخش کالا و خدماتتان بپردازید.
5.    بهره وری کسب و کارتان را به طرز چشمگیری افزایش دهید.
جهت بهره مندی از مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.
 

دیدگاه خود را بیان کنید

به جهت حفظ حریم خصوصی

شماره تماس و ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

نام و نام خانوادگی اجباری میباشد.
شماره تماس اجباری میباشد.
توضیحات اجباری میباشد.